pastornsprognoser.blogg.se

En innebandyblogg där jag kan delge mina tankar om säsongen 2015/2016 i innebandylaget IK Standard.

Bloggen är igång, en mjukstart som smakar!

Publicerad 2015-10-02 00:00:06 i Allmänt,

Tjena alla vänner, fans och annat löst folk! nu är det nämligen dags att skrida till verket i bloggbranschen!
För er som inte vet vem jag är så heter jag Chris Kämpe och spelar innebandy i Sveriges roligaste klubb som heter IK Standard och jag fick förfrågan om att börja blogga redan på vårat upptaktsmöte för flera månader sedan men jag har varit velig fram till nu och efter tunga påtryckningar från min rival likasaså lagkamrat Alexander "största egot" Bullert så fick jag ge med mig..

De flesta som känner eller är bekant med mig undrar nog varför jag döper bloggen till pastorns prognoser? för mig är det ett glasklart val av namn då vårat nyförvärv Pierre "Pirre" Burvall har kallat mig för pastorn i förmodligen ett decennium nu och det känns lite som min nya identitet i IK Standard. (för övrigt är Pirre en gammal lagkamrat till mig)

Varför just jag som bloggare och vad kommer den att innehålla?: 
Jag anar att mina lagkamrater tycker att jag är en rolig, pekuliär(säregen) individ med ett tänk som är en gåta för många vilket förmodligen skapar ett megastort intresse för mig som bloggare. 
Bloggen kommer att handla om mina tankar o prognoser om innebandylaget IK Standards A-lag samt att jag vill att mina läsare ska få sig ett leende på sina läppar.
Jag har en tendens att vara alldeles för ärlig ibland när man ska knipa men det ska inte bli allt för mycket sågningar, folk som tror det kan pusta ut! ENJOY THE SHOW!
Ingen ska få likvidera den här bloggen pga dumheter.

Seriepremiär lördagen den 3:e oktober!
Magiskt kul ska det bli att se vart vi står, under försäsongen har vi mosat alla lag vi mött men de flesta lagen har varit från Västmanland och det är ingen större värdemätare då Sörmlandslagen är skapligt mycket vassare.
Jag tror personligen att vi kommer få det tufft i år men våran målsättning är att etablera oss i division 2, vi har haft extremt dålig träningsnärvaro de senaste veckorna och inte kunnat spela ihop en enda femma, varit likadant på våra träningsmatcher med mycket bortfall på grund av sjukdom, jobb & diverse.
Den enda riktiga ljusglimten är att vi strävar åt samma håll och att alla vet om på vilket vis vi ska spela. Vi är definitivt inget glamoröst gäng med många spelgenier utan vi är ett klassiskt brunkargäng som kommer att vinna våra matcher på laganda & hjärta.
Nu hoppas jag självfallet att jag får äta upp mina ord och att vi kan spela ut vissa lag med ett bra spel.
Seriepremiärens motstånd står Telge SIBK H2 för.

"Ingen vet ännu om pastorns prognoser stämmer eller ej men pastorn tippar 3-7 till IK Standards favör efter att snöpligt ha legat under med 2-0"

Nytt för i år är såklart våra nyförvärv: 
Rasmus Feingold: Ny från Nyfors IK, i mina ögon lagets bästa playmaker och kommer vinna den interna poängligan om han är frisk, dras tyvärr med magsår och ingen vet när han blir spelklar igen.
Veli-Pekka Turunen: Även Veli är från Nyfors IK, rivstark purfinne som kommer sprida energi i laget och dela ut hårda men rättvisa tacklingar på motståndarna, rightare med ett bra skott och han skjuter hellre än att passa.
Pierre Burvall: Ny från Nyfors IK, lång back med ett fruktat skott, stark i närkamper och bra blick, nästan komplett men får jobba på sin kondition en hel del.
Niclas Petterson: Ny från Malmköping, en riktig speedkula med ett riktigt hårt o bra dragskott. Jag ser honom som en joker i laget och framtiden får utvisa vad denna kille går till mötes
Andreas Ljungman: Även Ljungman är från Malmköping, lugn kille som jobbar i det tysta och har inga direkta svagheter. Krigar hårt, bra blick och kommer inte ha några problem att slå sig in i laget på riktigt.
Jesper Lundström: Har haft ett break från innebandyn ett par år men suget blev onekligen för stort igen. Fysisk stark spelare som alltid tar laget före jaget, en riktig lagspelare.
Tobias Ahlros: Faktiskt scoutad av mig i korpenserien, har en otrolig arbetskapacitet och hans största vapen är fysiken, extremt hårt spelande back med en vinnarmentalitet jag diggar skarpt.
Jacob Ingeström:
Hemvändare efter att ha varit & surfat i Australien men han har faktiskt spelat innebandy-seriespel där borta också. Jacke är som en böld att ha emot sig, extremt jobbig och spelar hårt, brukar stänka in ett par kassar när man minst anar det.

Nej nu får det bli kvällsmat, klockan är 23:59 en torsdag och man ska upp 05:40, sedan får man filosofera vidare i John Blunds värld efter ett avsnitt av någon ball serie. 

I'll be back // Pastorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela